Tuesday, August 25, 2009

Saya sakit.



Sakit otak sikit, sakit hati banyak.

Saya sakit setiap kali saya tengok wardrobe saya sebab baju saya tinggal kurang dari 20 helai sebab saya dah let go banyak baju saya sebab saya sakit hati setiap kali saya pakai baju nampak hodoh sebab saya gemuk.

Okey saya bukan nak bash orang gemuk asal kau happy sudah tapi saya tak happy jadi gemuk sebab saya suka bersiap lawa-lawa dan pergi jalan-jalan(shallow tapi saya suka). Sejak pregnant dan mengandung saya jadi belon tapi tak kempis kempis saya jadi sakit hati.

Saya nak cuba kurangkan rasa sakit hati dengan pergi membeli baju baru tapi menjadi bertambah sakit hati bila baju impian semua cantik dipakai bila berdiri dan sangat sakit mata bila duduk. (Dilema orang yang dah beranak, yang belum beranak shut up)

Kemudian saya jadi sakit otak sebab nafsu saya nak beli baju banyak banyak tapi akal saya kata jangan sebab rugi woh baju bukan asset. Jika saya beli baju saya tak akan jadi kaya tapi kalau saya beli saham syarikat baju mungkin saya akan jadi kaya. Tapi beli saham syarikat baju bukanlah semudah beli baju dengan satu kelik saja. Baiklah tipu beli saham pun satu kelik saja diperlukan tapi kalau bank akaun ada baki RM156.75 jangan mimpila nak beli saham kecuali saham ASB. Eh eh beli saham ASB pun bagus juga dividend kurang-kurang 7% weh. Dem yu dah jadi makin serba salah pulak.

Ok ok sebelum jadi makin serba salah masalah sebenar ialah baju yang cantik molek pun jadi buruk bila dipakai si dugong ini sebab perut berlipat 16 dan pinggang dah tak kelihatan dan badan jadi straight. Bila pakai jeans kalau beli size sebenar baru fit tapi perut terlebih macam jeli bila beli saiz besar sikit perut selamat tapi asyik terlondeh sebab perut lagi sebar dari punggung. Damn!

Jadi membeli baju baru adalah buang duit. Harus kuruskan badan dulu. This time I am bloody serious.

Sila lihat gambar ini yang buat jadi mengucap panjang dan terus order Herbalife shake dengan Amal. hoho.



Gemok kan??? pipi dah sebesar pinggan. Uwaaaaa!!!!. Mana high cheek bone? Mana dagu runcing? Mana? Mana?

Arghhh!!!

8 comments:

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

u r still pretty ape...fair n pretty :D ok je mane ade gemuk...

FatiYahh said...

nanti ambil gambar full figure sedang duduk sila perhatikan bahagian perut. hehe

aien said...

let's go to the gym.i badly need a gym partner.seriously.meh meh meh.tp gym kt klcc tula.mesti akak xnk sbb kene tempuh jam :( kak yah gi mintak keje dgn petronas la.nnt kt nk dating senang chewah

amalz_nyam2 said...

ye anda nmpk chubby disini..rs gewam nk picit pipi yg ade dimple tu..ahakss..c ya tomoro beb..
sile 'herbalifing' di waktu sahur n supper ok..

FatiYahh said...

aien: kirim salam nak pergi gym semata-mata nak redah kl di waktu petang. Hoho. Membership gym mahal weh nak sponsor ke? Kalau mahu sponsor jem pun akak laju je sampai. hohoho

Amal: Dimple itu membuatkan pipi tembam bertambah tembam. Sila terangkan cara penggunaan shake ke. Mahu selim seperti kamu juga. ahaks.

~S~ said...

hahaha... lawak la ko yahh.. amacam bisness beb... semoga suksess... =) akue pon nak slim jugak tp bile stress sure mau makan... sigh~

mariamsss.blogspot.com said...

rilek2..
tak pe ko dah merasa zaman kekurusan try la rasa zaman kegemukan pula...
hahahaha...

FatiYahh said...

s: business tergendala sebentar sebab puasa dan baru kehilangan nenek. Tapi will be back to normal this weekend. Slia kunjung Asia Cafe di subang utk live telecast. hoho.

Mariam: Kenapa aku kena lalu zaman gemok tapi kau tak payah? Ini tidak adil!