Tuesday, February 9, 2010

Jangan janji kalau tak boleh tepati.

Ya,Saya masih di neraka dunia sebab itu saya tak update blog.
Mereka janji saya tak perlu tunggu 1 month notice saya boleh pergi kononnya sebagai incentif. Lepas hand-over boleh cabut.
Hand-over minggu lepas. Minggu ni ada dateline. Masih saya kena buat.
Okey takpe. Sabar. Buat kerja. Diam. Tunduk.
File semua dah pindah ke branch *** sebab staff branch sana yang akan sambung kerja saya.
Dapat email dari sana, minta saya check kerja dia macam biasa.
Saya mintak senior branch *** yang check. Bukan sebab saya malas tapi sebab dokumen semua dekat sana.
Senior diam. Konon kerja dia banyak. Dateline kerja itu semalam. Staff itu dah tak senang duduk. Saya minta maaf tak dapat bantu. Saya pun buntu.
Beberapa minit kemudian, telefon berbunyi. General Manager angkat gagang. Mereka berkata sesuatu dalam bahasa yang saya tak faham. Suara seakan-akan berbisik. Mata menjeling-jeling ke arah saya.
Saya masih sabar, buat kerja. Diam. Tunduk
Panggilan itu dari senior di sana.
**************
*********
***
*
Mereka janji saya tak perlu tunggu 1 month notice saya boleh pergi kononya sebagai incentif.
Lepas hand-over boleh cabut.
Hand-over minggu lepas. Minggu ini ada dateline. Masih saya kena buat.
Ya. Saya masih di neraka dunia.
Babi ahh...

4 comments:

sara said...

Sabar Yahhh...aku plak yg rase marahhh..diorg nie mmg x phm maksud 'janji' tu ape..lantakkn diorg..same je kes ko mcm pakwe akuu..

yatisanusi said...

yah..sile tabah k bebi
ko jgn caye verbal promise ni
jike bagos mereka bg written early release..jike tak mo de prob in future, ko kene tabah..ok?

suenaziran said...

YAH darling..cabot aje la..
lg lame ko stay,lg lame diorg tahan ko..sbar ok darling

FatiYahh said...

Sare, Sapik & Sue: Yah ttp tabah. Takmau cabot sebab nak collect paycheck Feb full maklomlah belom dapat keje. Sabarrrr sekejappp jee.
Huhuhu